Christpost #18: Dekorowanie pierniczków!

Tydzień przed wigilią przychodzi czas na ozdobienie naszych wypieków z początku grudnia. Moje pierniczki zmiękły już na tyle, bym mogła zacząć je dekorować. I właśnie dziś chciałabym podzielić się z Wami przepisem na dekoracyjny lukier. Przepis ten podejrzałam na stronie kotlet.tv


Do przygotowania lukru użyłam białka z jednego jaja, szklanki cukru pudru oraz kilka kropel soku z cytryny. Na samym początku ubiłam białko z odrobiną cukru. W miarę miksowania dodawałam resztę cukru. Pod koniec dodałam kilka kropel soku z cytryny oraz jeszcze cukru, by masa była odpowiednio gęsta. Lukier powinien być gęsty. Nad jego konsystencją możemy pracować dodając cukru by zagęścić i soku z cytryny by rozcieńczyć.


Do dekoracji pierniczków razem z mamą użyłyśmy długich patyczków od szaszłyków. Ten etap już w 100% zależy od Was. Wy decydujecie o tym co znajdzie się na wypiekach. Także do dzieła!


Komentarze

Popularne posty